2024-2025 EÖY BÖLGE RİSK HARİTASININ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ YAPILDI.

2024-2025 EÖY BÖLGE RİSK HARİTASININ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ YAPILDI.

 

 

24.12.2024 122

ERENLER REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HİZMET BÖLGESİNDE BULUNAN OKULLARIN RİSK HARİTALARI İLE OLUŞTURULAN ‘BÖLGE RİSK HARİTASININ’ ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ

 

Okul Risk Haritaları, okullarda öğrencilerin risk gruplarında yer alma durumlarını, grup ve birey bazında yapılacak çalışmaları belirlemek için oluşturulur. Sınıf Risk Haritaları, sınıf rehber öğretmenleri tarafından çeşitli veri toplama yöntemleri ile elde edilen verilerle doldurulur. Akabinde psikolojik danışman/rehberlik öğretmeni olan okullarda psikolojik danışman/rehberlik öğretmeni tarafından sınıf risk haritalarına ait verilerin birleştirilmesiyle okul risk haritası oluşturulur. Psikolojik danışman/rehber öğretmeni olmayan okullarda ise bu işlem okul rehberlik hizmetlerinden sorumlu müdür yardımcıları tarafından gerçekleştirilir. Bu kapsamda 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı için Erenler Rehberlik ve Araştırma Merkezi hizmet bölgesinde bulunan 126 okuldan elde edilen verilere göre kurumumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri Bölümü tarafından Bölge Risk Haritası oluşturularak rapor haline getirilmiştir.

             12 Anaokulu, 51 İlkokul, 42 Ortaokul ve 18 Lise, 1 Mesleki Eğitim Merkezi ve 2 Özel Eğitim Uygulama Okulu olmak üzere toplam 126 okulumuzdan veriler alınmıştır. İşlenen veriler göz önüne alındığında her kademede benzer maddelerin öne çıktığı anlaşılmıştır. Bu maddelerin geçtiğimiz yılların risk raporlarıyla da benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir. Oluşturulan risk haritalarının gerekli istatistikleri ve veri tabloları hazırlanmış ve rapor olarak EKTE  sunulmuştur.